Wat ik leuk vind is de diversiteit van onze leeftijden
Klanten van BNG Bank houden van onze betrokkenheid
Vraagstukken oplossen
Wij zijn dé bank van de publieke sector. Dat betekent dat de projecten van onze klanten er maatschappelijk echt toe doen. Denk bijvoorbeeld aan het financieren van een ziekenhuis. Dat kan al jaren op een agenda staan en om allerlei redenen niet lukken. Als je het dan samen tóch voor elkaar krijgt omdat iedereen vanuit eigen vakgebied een bijdrage levert, maakt dat me trots.
Ook relaties opbouwen met klanten geeft me veel voldoening. In mijn geval zijn dat onder andere verpleeg- en verzorginstellingen, de GGZ-sector en ziekenhuizen. Ik weet precies wat er bij hen speelt, omdat mijn collega-relatiemanagers en ik veel in klantpartnerschap investeren. We weten wat onze klanten willen en werken nauw met ze samen om hun vraagstukken op te lossen. Signaleren we marktontwikkelingen die voor hen interessant zijn? Dan zorgen we dat ze hiervan op de hoogte zijn. Ik merk dat ze van die betrokkenheid houden.
“Wat ik leuk vind is de diversiteit in onze leeftijden”
Energie krijgen
Klanten blij maken doe ik natuurlijk niet alleen. Maar samen met al mijn collega’s in het sectorteam Zorg. Net als onze Interne Relatiemanagers, Credit Risk Managers, ICT-specialisten; noem maar op. Wat ik leuk vind is de diversiteit in onze leeftijden: die is mooi in balans. Zelf behoor ik tot de meer ervaren BNG’ers en ik krijg er energie van als jongere collega’s me vragen stellen die me verrassen.
Bij mij is de grens tussen privé en zakelijk best dun. Het is niet zo dat ik druk voel vanuit de bank om privé ook beschikbaar te zijn. Ik kies er zelf voor. Als een collega hulp nodig heeft, vind ik het logisch om bij te springen. Ook als ik op reis ben, trouwens. Dat doe ik graag, het liefste wil ik de hele wereld ontdekken. Dat is nu wel anders dan vroeger, toen je nog zorgeloos een vliegtuig instapte. Nu ik weet hoeveel CO2-uitstoot vliegen veroorzaakt, kijk ik kritischer naar hoe ik naar mijn bestemming ga.
Regelmatig reflecteren
Ik werk al een hele tijd bij BNG Bank – sinds 1992. Dan heb je de neiging om in de verdediging te schieten als mensen zeggen: “Wat is dat lang!”. Voor mij is het normaal om regelmatig op mijn ontwikkeling te reflecteren. Ik stel mezelf dan de vraag: “Ben ik waar ik wil en heb ik het nog naar m’n zin?” Maar het voelt nog steeds heel goed bij BNG Bank. Dus mijn antwoord op deze vraag: een volmondig ja!